مبارزه نیک بهار با کرونا

هواساز هایژنیک نیک بهار؛ مقابله با ویروس کرونا و تولید هوای استریل

این روزها ویروس کرونا به بخشی از زندگی مردم جهان و کشور ما تبدیل شده است. بطوری که با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا که نام علمی آن کووید-19 است، متاسفانه همچنان شاهد اوج‌گیری این ویروس در سطح کشور هستیم. از همین رو شرکت نیک بهار دست به تولید هواساز هایژنیک زد تا به نوعی با ویروس کرونا مقاله کند.

همانطور که گفته شد، شرکت نیک بهار برای کمک به بهبود شرایط درمانی و در پی درخواست وزارت بهداشت، اولین سفارش هواساز هایژنیک را برای مجهز کردن بیمارستان لرستان دریافت کرد.

شرکت نیک بهار که در تولید هواسازهای بهداشتی هایژنیک که برای پاک‌سازی و استریل فضای بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تجربه خوبی داشت، با هدف مقابله با این ویروس منحوس قدم به میدان گذاشت و هواساز هایژنیک بیمارستان لرستان را برای بخش مبارزه با بیماری کرونا تولید کرد.

طراحی این محصول خاص با سرعت قابل توجهی انجام پذیرفت و در جهت تولید در اختیار واحد برنامه‌ریزی و تولید قرار گرفت تا در سریع‌ترین زمان ممکن آماده نصب و راه‌اندازی بشود.

ظرفیت هوا ساز هایژنیک 9000 CFM  است که فضایی در حدود 400 تا 500 مترمربع را خواهد داد. گفتنی است فضای مذکور در حدود 20 تخت بیمارستانی را پوشش خواهد داد.

شایان ذکر است هواساز هایژنیک شرکت نیک می‌تواند برای کلیه بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل که به هوای پاک و استریل نیاز دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحی هواساز هایژنیک به گونه‌ای طراحی شده که هیچ روزنه‌ای در قسمت اتصالات و همچنین بدنه دستگاه وجود نداشته که این امر بدین معناست که هوای فیلتر نشده به هیچ راهی وارد سیستم نمی‌شود.

 تمام سطوح داخلی این هواساز از ورق استنلس استیل ساخته شده که این فلز به خاطر خاصیتی که در غیر فعال بودن خود دارد می‌تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی از خود نشان دهد. لازم بذکر است که استنلس استیل فلزی غیر متخلخل است؛ یعنی شرایط ورود و رشد باکتری در این فلز محیا نیست. از همین رو، بهترین فلز برای ساخت هوا ساز هایژنیک و با هدف تولید هوای استریل به شمار می‌رود.

ساز و کار این دستگاه بدین صورت است که هوا بعد از آن‌که از فیلترهای آلومینیومی و کیسه‌ای عبور کرد، از فیلتر هپا عبور داده می‌شود. در مورد فیلترهای هپا لازم است اضافه کنیم که این نوع فیلتر از طریق درهم تنیده‌شدن بصورت نامنظم و کاملاً تصادفی الیاف‌ فایبرگلاس و فشرده‌شدن آن‌ها ساخته می‌شود. قطر این الیاف‌ها بین ۰/۵ تا 2 میکرون است. فیلترهای هپا که دارای استاندارد H13 است، دارای قابلیت جذب 99.95 درصدی انواع ویروس‌ها و باکتری‌های مضر را داشته و می‌تواند هوای کاملا پاک با خلوص 99 درصدی را به محیط ایزوله بیمارستانی هدیه دهد.

و اما در مرحله آخر ضدعفونی کردن هوای پاک در دستگاه هواساز هایژنیک، ورودی با اشعه UV  است. طول امواج کوتاه اشعه فرا بنفش این قابلیت را دارد تا باکتری‌ها و سایر ارگانیسم‌های کوچک را نابود کند.

شرکت نیک بهار با تجارب خود در زمینه ساخت دستگاه‌های هواساز، این اطمینان را ارائه می‌دهد که با به بهره‌گیری برترین دستگاه‌های تولید اشعه UV، هوای پاک و استریل با کیفیت 100 درصدی را به محیط‌های ایزوله بیمارستانی اهدا می‌کند.

ویروس کرونا هیچ شانسی برای عبور از این فیلترهای قدرتمند و کارا و پرتوهای UV مورد استفاده در هواساز هایژنیک را ندارد.

مدیریت و پرسنل شرکت نیک‌بهار تمام همت و تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا گام‌های محکمی در راه بهبود سلامت مردم ایران و شکست این بیماری منحوس بردارد.